Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2008

Λύση 1η

Θέμα 1ο

Σε 360g νερού προσθέτω 40g ζάχαρης .

Α. Ποια είναι %w/w του δ/τος

Β. Σε πόσα g Δ/τος περιέχονται 2g ζάχαρης.

Γ. Στη μισή ποσότητα του αρχικού δ/τος προσθέτω 50g νερού.

Ποια θα είναι η νέα %w/w του δ/τος

Λύσεις

A. Στα 360+40=400g Δ/τος

40g ζάχαρης περιέχονται σε 400g Δ/τος

Χ=; 100g Δ/τος

Χ= 10%w/w

B. 40g ζάχαρης περιέχονται σε 400g Δ/τος

2g ζάχαρης χ=;

Χ=20g Δ/τος

Γ. Η μισή ποσότητα του δ/τος είναι 200g Δ/τος στα

οποία υπάρχουν 20g ζάχαρης.

Στα 200+50=250g Δ/τος περιέχονται 20g ζάχαρης

Στα 100g Δ/τος χ=;

Χ= 8%w/w

Θέμα 1ο 10 + 7+3=20Μ

Σε 400g δ/τος ΝΗ3 έχουν διαλυθεί 12g ΝΗ3(Δ1).

Α. Ποια είναι η %w/w σε ΝΗ3 ;

Β. Σε 50g από το παραπάνω δ/μα(Δ1) πόσα g νερού και πόσα g ΝΗ3 υπάρχουν;

Γ. Σε 200g Δ/τος (Δ1) προσθέτω 200g νερού. Ποια θα είναι η νέα %w/w του δ/τος που προκύπτει;

Λύση :

Α. Σε 400g Δ/τος περιέχονται 12g ΝΗ3

Σε 100g Δ/τος περιέχονται χ=;

Χ= 3%w/w

B. Σε 400g Δ/τος περιέχονται 12g ΝΗ3

Σε 50 g Δ/τος περιέχονται χ=;

Χ= 1,5g ΝΗ3

Και το νερό είναι : 50g -1,5g =48,5g νερού

Γ. Σε 400g Δ/τος περιέχονται 12g ΝΗ3

Σε 200g Δ/τος περιέχονται χ=;

Χ= 6g ΝΗ3

Σε 200 + 200g =400g Δ/τος περιέχονται 6gΝΗ3

Σε 100g Δ/τος περιέχονται χ=;

Χ=1,5%w/w

Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2008

Νέες ασκήσεις στα διαλύματα

Ασκήσεις στα διαλύματα
1.Υδατικό δ/μα ΗΙ έχει περιεκτικότητα 12%w/w. Πόσα g δ/τος περιέχουν 3,6gHI ;
Πόσα g νερού περιέχονται στην παραπάνω ποσότητα του δ/τος;

2. Σε 150g νερού προσθέτουμε 50g γλυκόζης. Ποια η %w/w περιεκτικότητα του δ/τος σε
γλυκόζη; Στη μισή ποσότητα του παραπάνω δ/τος προσθέτουμε 100g νερού ποια θα είναι
η νέα %w/w του δ/τος που θα δημιουργηθεί;

3. Ένας μαθητής θέλει να παρασκευάσει 400g δ/τος ζάχαρης με περιεκτικότητα 16%w/w.
Πόσα g νερού και πόσα g ζάχαρης πρέπει να αναμίξει;
Αν χωρίσει το παραπάνω δ/μα σε δύο ίσα μέρη ποια θα είναι %w/w στο κάθε μέρος;
Πόση διαλυμένη ουσία και πόσο νερό θα έχει σε καθένα από τα δύο μέρη;

4. Ένα γάλα έχει 8%w/v σε λιπαρά . Αν ένα παιδί πίνει πάντα 2 ποτήρια από το
παραπάνω γάλα κάθε μέρα πόσα g λιπαρών εισέρχονται κάθε μέρα ;
Δίνεται ότι ένα ποτήρι γάλα είναι 200ml.
Αν το παιδί αυτό αντικαταστήσει το παραπάνω γάλα με γάλα που περιέχει

2%w/v
λιπαρά,σε πόσες μέρες εισέλθουν στον οργανισμό του ίσα g λιπαρών
με το αρχικό γάλα;

5. Σε 150g νερού διαλύουμε 20g ζάχαρης και 30g NαCl. Ποια είναι %w/w για τη ζάχαρη
και ποια
%w/w για το αλάτι ;
α.Σε 10g από το παραπάνω δ/μα
πόσα g ζάχαρης περιέχονται;
β. Σε πόσα g από το παραπάνω δ/μα περιέχονται 5g NαCl;
Οι απαντήσεις θα αναρτηθούν σε λίγες μέρες

Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2008

Γ΄ γυμνασίου : κόκκινο λάχανο

Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2008

Χημεία Β' γυμνασίου

1.Διαθέτουμε 200ml δ/τος ΗΙ με περιεκτικότητα 25%w/v. Πόσα g ΗΙ υπάρχουν στην παραπάνω ποσότητα δ/τος. Σε πόσα ml από το παραπάνω δ/μα περιέχουν 5g HI;
Απ : 50g HI και 20mlΔ/τος


2. Σε 150g νερού προσθέτουμε 50g ζάχαρης. Ποια η %w/w σε ζάχαρη του δ/τος που σχηματίζεται;
Απ : 25%w/w

3. Ένας μαθητής έχει παρασκευάσει 400g δ/τος με περιεκτικότητα 12%w/w σε ΝΗ
3 .Πόσα g νερού και πόσα g NH3 χρησιμοποίησε ο μαθητής για να παρασκευάσει το παραπάνω δ/μα.
Απ : 48g NH3 και 352 g νερού

4. Ένα κρασί έχει περιεκτικότητα 12%vol . Αν ένας άνθρωπος δοκιμάσει 25ml από αυτό το κρασί πόσα ml οινοπνεύματος εισέρχονται στον οργανισμό του.
Απ : 3ml οινοπνεύματος

5. Σε 400g Δ/τος που έχει περιεκτικότητα 10%w/w σε ΗΙ πόσα g διαλυμένης ουσίας περιέχει το δ/μα αυτό; Αν στο δ/μα αυτό προσθέσουμε 400g νερού ποια θα είναι η νέα περιεκτικότητα w/w σε ΗΙ;
Απ : 40g HI και 5%w/w ΗΙ



Κυριακή 2 Νοεμβρίου 2008

Γ΄ γυμνασίου Εξουδετέρωση: "Μαγική" αντίδραση !!!!

1. Ποια αντίδραση ονομάζεται εξουδετέρωση ;
2.Να γίνουν οι παρακάτω αντιδράσεις εξουδετέρωσης:
α. ΝαΟΗ(αq) + HCl
(αq)

β. ΚΟΗ
(αq) + Η2SO4(αq)

γ. Ca(OH)2
(αq) + HNO3(αq)

δ. Mg(
OH)2(αq) + HBr(αq)

3.Ποιο είναι το pH του δ/τος μετά την εξουδετέρωση ενός οξέος και μιας βάσης.


4.Ποιες οι μεταβολές που θα παρουσιάσει ο δείκτης μπλε της βρωμοθυμόλης κατά την εξουδετέρωση ενός οξέος από μια βάση.

Γ΄ γυμνασίου :Βάσεις

Βάσεις : Μ(ΟΗ)x

  1. Ποιες είναι οι κυριότερες βάσεις που χρησιμοποιούμε στην καθημερινή μας ζωή;
  2. Πως ονομάζονται οι βάσεις ΝαΟΗ, ΚΟΗ, Ca(OH)2 , Mg(OH)2 ....
  3. Ποιες οι κοινές ιδιότητες των βάσεων ;
  4. Ποιες ουσίες χαρακτηρίζονται βάσεις κατά Arrhenius;
  5. Πως συμπεριφέρονται οι βάσεις όταν διαλυθούν στο νερό;(πχ. ΝαΟΗ, ΚΟΗ, Ca(OH)2 , Mg(OH)2 , ΝΗ3 ....)
  6. Πότε ένα δ/μα είναι βασικό ; (τιμές pH για θ=25C)
  7. Πότε ένα διάλυμα είναι πιο βασικό σε σχέση με ένα άλλο; Τι θα συμβεί αν σ΄ένα βασικό δ/μα προσθέσουμε νερό;
  8. Ποια η συμπεριφορά των δεικτών όταν προστεθούν σ' ένα βασικό δ/μα;

Γ΄γυμνασίου Χημεία

Οξέα: ΗxΑ
  1. Ποιες είναι οι κοινές ιδιότητες των οξέων;
  2. Ποια οξέα γνωρίζουμε από την καθημερινή μας ζωή;
  3. Ποιες ουσίες ονομάζονται οξέα κατά τον Arrhenius;
  4. Πως ονομάζονται τα οξέα HCl ,HBr, HNO3, H2SO4 ....
  5. Ποιο το pH ενός όξινου δ/τος (κλίμακα pH);
  6. Να γίνουν οι αντιδράσεις του ΗCl με το Fe, Mg ... και τα ανθρακικά άλατα πχ CaCO3.
  7. Ποια αέρια ελευθερώνονται από τις παραπάνω αντιδράσεις;
  8. Τι χρώμα δίνουν οι δείκτες όταν τους προσθέτουμε σε όξινο δ/μα;(παραδείγματα)
  9. Ποια η συμπεριφορά των οξέων στο νερό πχ ΗCl, HNO3 ,H2SO4 ......
  10. Ποια η συμπεριφορά ενός όξινου δ/τος όταν προστεθεί νερό σ' αυτό ; (pH)
  11. Πότε ένα διάλυμα είναι πιο όξινο ;
  12. Πως μπορούμε να μετρήσουμε το pH ενός δ/τος; Ποια μέθοδο δίνει μεγαλύτερη ακρίβεια;

Χημεία στο γυμνάσιο


Ένα νέο blog με σκοπό να επικοινωνούμε με τους ανθρώπους που ενδιαφέρονται για τις φυσικές επιστήμες :
Α. Χημεία
Β. Βιολογία

Θα υπάρχει υλικό που μπορούν να το χρησιμοποιούν οι μαθητές και οι συνάδελφοι
που ασχολούνται με τη Χημεία , τη βιολογία και όχι μόνο!!!